Değişim Balıkesir´den Başlıyor
İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz Bilgi İşlem ve Eğitim Teknolojileri Hizmetleri Birimi ve Balıkesir Üniversitesi öğretim üyeleri tarafından hazırlanan "Değişim Balıkesir´den Başlıyor" projesi 18 Aralık Perşembe günü İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Yusuf CENGİZ başkanlığında Müdürlüğümüz toplantı salonunda gerçekleştirildi.“Değişim Balıkesir’den Başlıyor” projesi, hedef grupta öğretmenler olmak üzere nihai de Balıkesir’de eğitim-öğretime devam eden öğrencilerin “eleştirel düşünme, bilimsel süreç becerilerini yaşamlarının her alanında kullanma gibi üst düzey davranışların kazanılması” konularını içermektedir.
Proje Neden Önemli?
Uluslararası düzeyde öğrenme çıktılarının belirlendiği sınav türleri ile ülkemizdeki ölçme değerlendirme teknikleri birbirleri ile örtüşmemektedir ve bu sebeple uluslararası değerlendirme yapan sınavlarda ülke olarak aldığımız neticelerde ülkemiz istenilen konumda bulunmamaktadır.
Öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve hazır bulunuşluklarını ele almayan ve ayırt edici bir yöntem olmayan sınavlarımıza alternatif olabilecek sınav yöntemlerine gereken önem verilmemektedir.
Tüm bu ve buna benzer sebepler projenin ana problemi olarak ifade edilmektedir.
Proje Konusu:
Eğitimimiz, hedef grupta öğretmenler olmak üzere nihai de Balıkesir’de eğitim-öğretime devam eden öğrencilerin “eleştirel düşünme, bilimsel süreç becerilerini yaşamlarının her alanında kullanma gibi üst düzey davranışların kazanılması” konularını içermektedir.
"DEĞİŞİM BALIKESİR’DEN BAŞLIYOR." projesi, Ayvalık Cunda Uygulama Oteli’nde , Ocak ayı içerisinde 4 gün sürecek şekilde gerçekleştirilecektir.
Bu eğitimle öğretmenlerin eleştirel düşünme, bilimsel süreç becerileri, problem çözme becerileri ve bilimsel okur-yazarlık konusunda hem teorik hem de uygulamalı eğitimler almaları sağlanmış olacaktır.
Proje amacı:
Ülkelerin eğitim fotoğrafının ortaya konduğu sınavlardan olan ve OECD tarafından yapılan PISA (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı); ülkelerin eğitim politika ve stratejilerine yön verme niteliği taşımaktadır. Ülkemiz ise bu ve buna benzer uluslararası değerlendirme sistemleriyle yapılan sınavlarda yeterli performans sergileyememiş olup üst performans düzeyine ulaşan öğrenci sayısı oldukça azdır. Bu durum, eğitim sistemimizin çıktılarını ve süreci yeniden gözden geçirmek gereğini ortaya koymaktadır.
Müdürlüğümüz tarafından sunulan bu proje önerisi, öğrencilerin öğrenme süreçleri ve çıktılarını geliştirmek konusunda Balıkesir ilindeki ortaöğretim, ortaokul ve sınıf öğretmenlerinin alanında uzman akademisyenlerden eğitim almaları ve böylece ilimizin eğitim kalitesinin arttırılması esasına dayanmaktadır.
Proje hedefleri:
Bilimsel süreç becerileri, eleştirel düşünme, problem çözme becerileri ve bilimsel okur-yazarlık konusunda, 120 kişiden oluşan gruba toplamda 24 saat eğitim vermek.
Bilimsel süreç becerileri, eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri konusunda, 100 kişiden oluşan gruba çalıştaylar ile uygulama çalışmaları yapmak.
Hedefte öğretmenler olmak üzere nihai de öğrencilerin bilimsel süreç becerileri, eleştirel düşünme, problem çözme becerilerini ve bilimsel okur-yazarlıklarını kullanabilecekleri bir eğitim ortamı yaratmak.
Proje Hazırlama Ekibi:
Yusuf YALÇIN: Proje Koordinatörü
Özlem GÜL: Proje Koordinatörü Yardımcısı
Leyla AYVERDİ: Proje Ekip Üyesi
Proje Desteği Alacak Öğretmenler:
Balıkesir genelinde kadrosu bulunan ve gönüllülük esası ile belirlenen Fizik Öğretmenleri, Kimya Öğretmenleri, Biyoloji Öğretmenleri, Fen ve Teknoloji Öğretmenleri, Sınıf Öğretmenleri, Türkçe Öğretmenleri, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenleri, İlköğretim Matematik Öğretmenleri, Lise Matematik Öğretmenleri.
Proje Desteği Alınacak Öğretim Görevlileri:
Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi´nden
Prof. Dr. Canan NAKIBOĞLU
Doç. Dr. Hülya GÜR
Yard.Doç. Dr. Serap ÖZ AYDIN
Yard. Doç. Dr. Özlem KARAKOÇ
Yard. Doç. Dr. Saadet MALTEPE
Araş. Gör. Ayşe Zeynep ŞEN
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi´nden
Doç. Dr. Gül ÜNAL ÇOBAN