BALIKESİR İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Tercih Danışmanlığı Çalıştayı

     Tercih Danışmanlığı Hizmetiyle ortak bir tutum belirleyip uzmanlardan bilgi edinilmesi suretiyle öğrencilerimize en doğru şekilde yönlendirme hizmeti sunmak, öğrencilerimizin okullara yerleşmesi sürecinde yardımcı olmak ve ilimizin başarısına katkı sağlamak amacıyla 9 Haziran 2015 Salı günü Ortaokulların Rehberlik Öğretmenlerine Ortak Sınavlar Tercih ve Yönlendirme Çalıştayı, 10  Haziran 2015 Çarşamba günü  de Liselerde görev yapan Rehberlik Öğretmenlerine YGS-LYS Tercih Danışmanlığı Çalıştayı düzenlendi.
Tercih Danışmanlığı Çalıştayı

   Ortak Sınavlar Tercih ve Yönlendirme Çalıştayı İl Milli Eğitim Müdürü Yusuf CENGİZ,  İl  Milli Eğitim Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Biriminden Sorumlu Şube Müdürü Fahri ACAR, Karesi RAM Müdürü Şenol YILMAZ, Karesi Rehberlik ve Araştırma Merkezi sorumluluk alanındaki 197 Rehberlik Öğretmeni ile rehberlik öğretmeni bulunmayan okulların müdür yardımcılarının katılımıyla 9 Haziran 2015 Salı günü Yeni Öğretmenevi’nde gerçekleştirildi.

      İlimizde 386, Karesi Rehberlik ve Araştırma Merkezi sorumluluk sahasında 197 Rehberlik Öğretmeni görev yapmaktadır.

ÇALIŞTAYDA ANLATILACAK VE TARTIŞILACAK KONULAR

1-) Tüm Yönleriyle Orta Öğretime Geçiş Sistemi, son değişiklikler, özel liselere giriş koşulları, tercih yapacak olan öğrencilere ilişkin yapılacak işlemler.

2-) Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinin tanıtımı, Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinin arasında öğrenci nakilleri, Yetenek Sınavı ile öğrenci alan Orta Öğretim Kurumları.

3-) Tercih Danışmanlığı, Puan Hesabı, Örnek Tercih Listeleri hazırlanması ve dağıtılması.

4-) Kaynaştırma Öğrencilerinin yerleştirme işlemlerinin anlatılmasıdır.

ÇALIŞTAYIN AMACI TERCİH HATALARINI EN AZA İNDİRMEKTİR

       Karesi RAM Müdürü Şenol YILMAZ konuşmalarında,  “Mesleki rehberlik bir bireyin kendi potansiyelinin maksimum düzeyde ortaya koyabileceği en iyi mesleğin seçilmesi ve bu mesleği seçerken gideceği okulların belirlenmesi, çocuklarımızın aldığı puanların uzman kişilerce çok iyi değerlendirilmesinin yapılması gerekir. Burada toplanmamızın en önemli sebebi ortak sınavlar, YGS-LYS döneminde tercih hatalarını en aza indirmektir. Velilerimize bilgi vermek bizim boynumuzun borcudur. Bu çalıştayda emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.” dedi.

BU YIL İLİMİZ ÜÇ TANE YENİ ÖZEL EĞİTİM KURUMU KAZANDI

    İl  Milli Eğitim Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Biriminden Sorumlu Şube Müdürü Fahri ACAR konuşmalarında, “Rehberlik hizmetleri müdürlüklerimizde rehberlik hizmetleri standartlarının artırılması için hızlı hizmet, etkili hizmet ilkesiyle üç merkezimizde de online hizmete geçtik. İnceleme sürelerini bir hafta ile sınırladık. Okul ziyaretlerini, Rehberlik Bürosu ziyaretlerini, Özel Eğitim Sınıfı ziyaretlerini her dönem iki olacak şekilde planlamaya ve yürütmeye çalıştık. Bandırma’daki hizmet binamızı daha güzel bir binaya taşıdık. Bu yıl üç tane özel eğitim kurumumuz açıldı. Burhaniye’de 1. , 2. ve 3. Kademesi olan güzel bir özel eğitim kurumu kazandı ilimiz. Edremit’te Hayırseverimizce 8 derslikli bir Fernur Sözen Özel Eğitim Kurumu kazandık. Bandırma ilçemize de bir BİLSEM açıldı. İki BİLSEM’i barındıran nadir illerden biri olduk. 76 BİLSEM’den ikisi Balıkesir’de. İlimizde eğitimin niteliğini ve okullardaki rehberlik hizmetlerinin etkiliğini artırmak için öğretmenlerimize hizmet içi eğitimler yaptık. “Özel Eğitim ve Rehberlik  Farkındalık Günleri” kapsamında 20 ilçemizde tüm rehberlik bürolarımızı Özel Eğitim  sınıflarımızı ziyaret etmeyi hedefledik. Bu dönem 10 ilçemizde, 149 okulumuzda, 21 Özel Eğitim ve Destek Sınıfına, 35 Rehberlik Bürosuna,  119 Rehber Öğretmene, 829 öğrenci ve 268 veliye ulaştık. Halk Eğitim Merkezince 147 Bağımlılıkla Mücadele  Eğitimi kapsamında 5306 veli ve öğrencimize ulaştık. 10-16 Mayıs Engelliler Haftasını Sayın İl Milli Eğitim Müdürümüzün önderliğinde ve sivil toplum örgütlerinin desteğiyle şenliğe çevirdik ve ilimizin öncü rol üstlenebileceği çalışmalara imza attık.” sözlerinin ardından katılımcıları saygı ile selamlayarak konuşmalarını tamamladı.

ASIL GAYEMİZ  MUTLU İNSAN YETİŞTİRMEKTİR

       İl Milli Eğitim Müdürü Yusuf CENGİZ konuşmalarında, “1 milyon il genelinde de 185 bin öğrenciye hizmet veriyoruz. Bizim asıl hizmet ettiğimiz alan öğrenci. Tercih ve yönlendirmeyi en iyi yapacak kitle siz rehberlik öğretmenlerimizsiniz. İşiniz ağır. Tercih noktasında öğrenciyle birebir görüşerek bilimsel çalışmalar ışığında yönlendirmeyi siz yapacaksınız. Bu yönde önemlisiniz. Yanlış bir tercih yaptırma olumsuz, doğru tercih ise sizi olumlu anılmayı sağlayacaktır. Asıl gayemiz, Milli Eğitim Bakanlığı’nın önümüzdeki günlerdeki vizyon kelimesi olan “Mutlu insan yetiştirmek”tir. Sizin asıl işiniz çocuklara psikolojik danışmanlık yaparak onların ruh ve duygu dünyasını yönetmek. Onları sağlıklı bir bireye dönüştürmek. Rehberlik servisi deyince sorunlu öğrenci ile ilgilenir algısı var. Bunu yıkmalıyız. Biz sağlıklı öğrenciye de rehberlik yapmalıyız. Hayatımız boyunca ruh ve psikolojik sağlığımız önemli. Yaşı ve görgüsü gereği sorunlarla baş edemeyen öğrenciye siz rehberlik edeceksiniz. Çocuklarımızın ruh sağlığı ve psikolojik durumu önemli. Ülkemizde istikrar ve sosyo-ekonomik durumumuz artıkça, insanlarımızın durumları ve eğitim durumu ilerledikçe daha iyi duruma geleceğimizi düşünüyorum.

ÖĞRENCİLERE ÜNİVERSİTE BÖLÜMLERİNİ DOĞRU ANLATMALISINIZ

        Tercihlerle ilgili Türkiye gerçeğini göz önünde bulundurmalıyız. 19.Milli Eğitim Şurasındaki en önemli başlıklardan biri eğitim programları ve öğrencilerimizin üniversitede Eğitim Fakülteleri ve diğer bölümlere yerleşme konusuydu. Milli Camiası olarak biz sorumlu davranıyoruz. Sizden çocuklara gerçeği söylemenizi ve çocuklara üniversite bölümlerini doğru anlatmanızı istiyorum. Meslek Liselerine yönlendirme konusunda da çocuklarımızı doğru yönlendirelim. Üniversitelerimiz yeterince çok. Yeter ki öğrencilerimizi doğru yönlendirelim. Tercihler konusunda 2013 yılında yapılan araştırmada üniversiteye giren 1milyon 900 bin öğrencinin 2014 yılında yüzde 30’u tekrar üniversite sınvına giriyor. Bu rakamlara baktığımızda biz bir yerde hata yapmışız ve çocuklarımızı istedikleri alana yönlendirememişiz ya da çocukları tanımıyoruz.

REHBERLİK ÖĞRETMENLERİ OLARAK EN ÖNEMLİ GÖREVİNİZ ÇOCUKLARI TANIMAK

      Öğrenci okuldayken sizin de okulda bulunmanızı istiyorum. Sizin en önemli göreviniz çocuğu tanımak. Sadece evrak doldurmak ve envanter işlemek değil. Teneffüslerde birebir çocukları gözlemlemelisiniz. Çocukları tanıdığınızda, akademik ve psikolojik yönüyle idare ile uyumlu olarak alan öğretmenleri ve rehber öğretmenleri ile bir arada olduğunuzda çocuklarla ilgili güzel sonuçlar elde ederiz. Bu noktada sizlere güveniyorum. Bu çalışmanın çok faydalı olacağına inanıyorum.

İL GENELİNDE 57 DERSHANEDEN 9’U TEMEL LİSE OLARAK AÇILDI

        Özel Liseler konusunda il genelinde 57 tane dershanenin Temel Liseye dönüşüm başvurusu yapıldı. Bu 57 dershaneden dönüşüm olarak müracaat eden 37 tanesinden  9’u il genelinde Temel Lise olarak açıldı. Şartlarını yerine getirmeyen Temel Liseleri de açmıyoruz. Öğrencilerin Temel Liselere yönlendirilmesi konusunda sizlerin de dikkatli olmanızı istiyorum.” sözleriyle konuşmalarını tamamladı.

      YGS-LYS Tercih Danışmanlığı Çalıştayı İl  Milli Eğitim Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Biriminden Sorumlu Şube Müdürü Fahri ACAR, Karesi RAM Müdürü Şenol YILMAZ, Karesi Rehberlik ve Araştırma Merkezi sorumluluk alanındaki 197 Rehberlik Öğretmeni ile rehberlik öğretmeni bulunmayan okulların müdür yardımcılarının katılımıyla 10  Haziran 2015 Çarşamba günü  Yeni Öğretmenevi’nde gerçekleştirilerek tamamlandı.

 

  

  

Kasaplar Mahallesi Sındırgı Caddesi No 1/A Altıeylül / BALIKESİR - 0 266 277 10 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.