İtalyan Öğretmenlerden Müdürümüze Ziyaret: Erasmus Projesi Kapsamında Kültürel Buluşma
153
20:55
31.05.2024

Bu ziyaret sırasında eğitim alanında karşılıklı bilgi alışverişi ve iş birliği fırsatları üzerinde duruldu. Ziyaretin ana amacı, Erasmus+ Akreditasyonunun genel hedeflerini desteklemek ve Avrupa öğretim ve öğrenim boyutunu güçlendirmek olarak belirlendi.

Ziyarette; içerme, çeşitlilik, hoşgörü ve demokratik katılım değerlerinin teşvik edilmesi konuları üzerinde duruldu. Ayrıca, Avrupa mirası ve çeşitlilikteki zenginlik hakkında bilgi edinmenin yanı sıra, Avrupa genelinde profesyonel ağların geliştirilmesi hedeflendi. Bu kapsamda, eğitimde kaliteyi artırmak ve kültürel etkileşimi sağlamak amacıyla çeşitli öneriler ve projeler üzerinde fikir alışverişinde bulunuldu.

Erasmus+ Akreditasyonu çerçevesinde, İtalya'nın Milano şehrinde bulunan IPC L.Milani Meda okulundan öğretmen Paola Grassi ve Sofia De Grazia'nın ilimize gerçekleştirdiği ziyaretin amacının, ülkeler arasındaki öğretim programı benzerlik ve farklılıklarını tanıtmak, okullar arası kültürel ve sosyal etkileşimi sağlamak ve potansiyel Erasmus+ ortaklıklarının temellerini atmak olarak açıklandı. Misafir öğretmenler, Türk eğitim sistemi hakkında bilgi alırken, kendi ülkelerindeki eğitim uygulamaları hakkında da değerli bilgiler paylaştı.

Ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getiren İl Millî Eğitim Müdürümüz Ali Tatlı; bu tür ziyaretlerin uluslararası iş birliği ve anlayışın geliştirilmesi açısından büyük önem taşıdığını vurgulayarak şu ifadeleri kullandı:

"Bir çocuğun dünyayı değiştirme gücü, ona rehberlik eden öğretmenin yetkinliği ve sevgisiyle perçinlenir. Öğretmenlerimizin çocuklarımız üzerinde bıraktığı etki, nesiller boyu sürecek bir değişim yaratır. Bu nedenle, eğitim sistemi içindeki öğretmenlerimizin değeri ve önemi tüm dünyada her zaman vurgulanmalıdır. Öğretmenlerimize gereken saygıyı ve desteği sağlamak, onların çocuklarımızı en iyi şekilde yetiştirmelerine olanak tanımak, geleceğimiz için atılacak en önemli adımlardan biridir."

31-05-202431-05-202431-05-202431-05-202431-05-202431-05-202431-05-202431-05-2024

Yayın Tarihi: 31.05.2024