
Burhaniye Bilim ve Sanat Merkezi ev sahipliğinde, Dr. Satı CEYLAN ORAL yürütücülüğünde 22–27 Haziran 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilen proje, TÜBİTAK 4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Programı 2024/1 Çağrı Dönemi kapsamında, 224B738 proje numarası ile Türkiye genelinde desteklenen 240 proje arasından seçilen 47 projeden biri oldu. Aynı zamanda Balıkesir ilimizden desteklenen tek TÜBİTAK 4005 projesi olma özelliğini taşıyan bu çalışma, ülke çapında sınıf öğretmenlerine yönelik olarak hazırlandı.
Balıkesir Üniversitesi Burhaniye Uygulamalı Bilimler Fakültesi BUBYO Uygulama Oteli'nde gerçekleştirilen projenin kapanış ve sertifika törenine; Burhaniye İlçe Millî Eğitim Müdürü Bora ZİHNİ, İlçe Millî Eğitim Şube Müdürleri Bülent AKMEŞE ve Mustafa GÜMÜŞ, Bilim ve Sanat Merkezi Müdürü Fatih TAŞDEMİR, proje uzman ekibi Prof. Dr. Mehmet İNAN, Prof. Dr. Sibel YOLERİ ve Prof. Dr. Veli TOPTAŞ ile birlikte Türkiye'nin 22 ilinden gelen 30 sınıf öğretmeni katıldı.
Proje kapsamında, 10 akademisyen tarafından öğretmenlere dijital oyunlarla matematik öğretimi konusunda uygulamalı eğitimler verildi. Projenin temel amacı; öğretmenlere, öğrencilerde ilgi ve merak uyandıracak, olumlu tutum geliştirmelerini sağlayacak, motivasyonlarını artıracak ve öğrenmelerini destekleyecek bilgi ve becerileri, oyunlaştırma temelli etkinliklerle kazandırmaktı.
Altı gün süren eğitim sürecinde; öncelikle dijital oyunlaştırma çözümleriyle ilgili temel kavramlar ve kuramsal bilgiler aktarıldı. Oyun elementleri, mekanikleri, bileşenleri ve dinamikleri hakkında teorik alt yapı sunuldu. Eğitmenler tarafından; dijital araçlarla desteklenmiş, fiziksel aktiviteler içeren, hikâyeleştirilmiş ve kaçış odası kurgularıyla zenginleştirilmiş oyunlaştırma örnekleri paylaşıldı. Katılımcı öğretmenlerle birlikte matematik odaklı mikro deneme atölyeleri gerçekleştirilerek oyunlaştırılmış ders planları tasarlandı.
Projenin kapanış töreninde, İstanbul'dan katılan sınıf öğretmeni Alev ÖZBEY ve Samsun'dan katılan sınıf öğretmeni Mustafa ÖZÇELİK, katılımcı öğretmenleri temsilen birer konuşma yaparak; bu projeyle heybelerini doldurduklarını ve edindikleri bilgileri mutlaka öğrencilerine ulaştıracaklarını ifade ettiler.
Dijital çağın bir gerekliliği olarak değerlendirilen bu projenin, matematik öğretiminde etkili teknoloji, oyun ve oyunlaştırma kullanımına katkı sunmasını temenni ediyor; proje ekibine, projede emeği geçen değerli akademisyenlere ve destek sağlayan tüm kurum ve kuruluşlara teşekkür ediyoruz.