Resmi Gazete: 26.04.2025 / 32882
Millî Eğitim Bakanlığı Millî Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği
Özel eğitim ve rehberlik hizmetleri şubesi
MADDE 13- (1) Özel eğitim ve rehberlik hizmetleri şubesinin görevleri şunlardır:
a) Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğünün görev alanına ilişkin hizmetler ile eğitim-öğretim hizmetlerine ilişkin ortak görevleri yürütmek.
b) Bakanlık tarafından oluşturulan özel eğitim ve rehberlik politikalarını uygulamak.
c) Resmî eğitim kurumlarınca yürütülen özel eğitim hizmetlerinin yaygınlaştırılmasını ve geliştirilmesini sağlayıcı çalışmalar yapmak.
ç) Özel eğitim programlarının uygulanma süreçlerini izlemek ve değerlendirmek.
d) Mobil rehberlik hizmetlerinin uygulanmasını sağlamak.
e) Bağımlılık, şiddet ve benzeri konularda toplum temelli destek sağlamak.
f) Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin eğitim hizmetleri ile ilgili çalışmalar yapmak.
g) Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamalarının yürütülmesini sağlamak.
ğ) Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak.
h) Özel yetenekli bireylerin eğitici eğitimlerini planlamak ve uygulamak.
ı) Özel yetenekli birey eğitimine ilişkin araştırma, geliştirme ve planlama çalışmaları yapmak.
i) Hakkında danışmanlık tedbiri kararı alınan çocukların eğitimi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
j) Öğrencilere kademeler arası geçişte rehberlik hizmeti sağlamaya yönelik iş ve işlemleri yürütmek.
Eğitim-öğretim hizmetlerinde ortak görevler
MADDE 31- (1) Şube müdürlükleri, birimler ve bürolar tarafından yürütülecek ortak görevler aşağıda belirtilmiştir.
a) Eğitim-öğretimi geliştirmeye yönelik görevler şunlardır:
1) Eğitim-öğretim programlarının uygulanmasını sağlamak.
2) Ders kitapları, öğretim materyalleri ve eğitim araç gereçlerine ilişkin işlemleri yürütmek, etkin kullanımlarını sağlamak.
3) Eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak.
4) Eğitime erişimi teşvik edecek ve artıracak çalışmalar yapmak.
5) Eğitim hizmetlerinin yürütülmesinde verimliliği sağlamak.
6) Eğitim kurumları ve öğrencilere/kursiyerlere yönelik araştırma geliştirme ve saha çalışmaları yapmak.
7) Eğitim moral ortamını, okul ve kurum kültürünü ve öğrenme süreçlerini geliştirmek.
8) Eğitime ilişkin projeler geliştirmek, uygulamak ve sonuçlarından yararlanmak.
9) Ulusal ve uluslararası araştırma ve projeleri takip etmek, sonuçlarından yararlanmak.
10) Kamu ve özel sektör eğitim paydaşlarıyla iş birliği içinde gerekli iş ve işlemleri yürütmek.
11) Eğitim hizmetlerinin geliştirilmesi amacıyla Bakanlığa tekliflerde bulunmak.
12) Etkili ve öğrenci/kursiyer merkezli eğitimi geliştirmek ve iyi uygulamaları teşvik etmek.
13) Destekleme ve yetiştirme kurslarının iş ve işlemlerini takip etmek.
14) Salgın ve olağanüstü durumlar ile zaruri hâllerde ilgili mevzuat hükümleri kapsamında gerekli tedbirleri alarak eğitim-öğretim hizmetlerinin devamlılığını sağlamak.
b) Eğitim kurumlarına yönelik görevler şunlardır:
1) Eğitim kurumlarının bina, eklenti ve derslik ihtiyaçlarını tespit etmek ve fiziki imkânları geliştirmeye yönelik çalışmalar yapmak.
2) Eğitim kurumlarının açma, kapatma ve isim verilmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
3) Öğrencilere pansiyon hizmeti sunulan eğitim kurumlarında pansiyon hizmetlerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapmak ve bu hizmetin yürütülmesini sağlamak.
4) Eğitim kurumları arasında iş birliğini sağlamak.
5) Eğitim kurumlarının idari kapasite ve yönetim kalitesinin geliştirilmesini sağlamak.
6) Eğitim kurumlarının hizmet, verimlilik ve donatım standartlarını uygulamak, yerel ihtiyaçlara göre belirlenen çerçevede standartlar geliştirmek ve uygulamak.
7) Eğitim kurumlarındaki iyi uygulama örneklerini teşvik etmek, yaygınlaşmasını sağlamak.
8) Eğitim kurumları arasında imkân ve fırsat eşitliğini sağlamaya yönelik tedbirler almak.
9) Belirli gün ve haftalar ile ilgili kutlama/anma programlarının hazırlanmasını ve uygulanmasını sağlamak.
10) Öğrenci velileri ve diğer tarafların eğitime desteklerini sağlayıcı faaliyetler yapmak.
c) Öğrencilere yönelik görevler şunlardır:
1) Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini ve yöneltme çalışmalarını planlamak, yürütülmesini sağlamak.
2) Bireysel izleme ve değerlendirme yöntemleri ile öğrencilerin yönlendirilmesine yönelik rehberlik çalışmalarının yapılmasını sağlamak.
3) Öğrencilerin eğitim kurumlarına aidiyet duygusunu geliştirmeye yönelik çalışmalar yapmak, yaptırmak ve sonuçlarını raporlaştırmak.
4) Öğrencilerin kayıt-kabul, nakil, kontenjan, ödül, disiplin ve başarı değerlendirme iş ve işlemlerinin yürütülmesini sağlamak.
5) Öğrencilerin devamsızlık ve okul terklerini azaltıcı çalışmalar yapmak.
6) Öğrencilerin yatılılık ve burslulukla ilgili işlemlerini yürütmek.
7) Öğrencilerin ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel ve sportif etkinlikleri ile yarışmalara ilişkin iş ve işlemlerini ilgili mevzuat hükümleri kapsamında yürütmek.
8) Öğrencilerin okul başarısını artıracak çalışmalar yapmak ve yaptırmak.
9) Öğrencilerin eğitim sistemi içinde kalmasını sağlayacak tedbirler almak.
10) Yurt dışında eğitim alan öğrencilerle ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
11) Öğrencilerin okul dışı etkinliklerine ilişkin çalışmalar yapmak, yaptırmak.
12) Sporcu öğrencilere yönelik hizmetleri planlamak, yürütülmesini sağlamak.
13) Okul sağlığı ile afet ve acil durum, çevre ve atık yönetimine ilişkin hizmetlerin yürütülmesinde gerekli desteği sağlamak.
14) Eğitim tedbiri kararı alınan çocukların eğitim süreçleri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
15) Öğrenci taşıma uygulaması kapsamındaki öğrencilerin eğitime erişimleri için gerekli desteği sağlamak.
16) Mevsimlik tarım işçileri ile göçer ve yarı göçer ailelerin çocuklarının eğitime erişimine yönelik çalışmalar yapmak.
17) Tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamalarının, destek eğitim odaları ile özel eğitim sınıflarında sürdürülen eğitim hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak.
ç) İzleme, değerlendirme ve raporlamaya yönelik görevler şunlardır:
1) Eğitim kurumu yöneticilerinin performanslarını izlemek ve değerlendirmek.
2) Eğitim-öğretim programlarının uygulanmasını izlemek ve değerlendirmek.
3) Öğrencilerin/kursiyerlerin kayıt, nakil, devam ve başarı durumlarını izlemek ve değerlendirmek.
4) Devamsızlık ve okul terki riski altındaki öğrencilere ilişkin inceleme ve araştırmalar yapmak, izlemek ve değerlendirmek.
5) Uzaktan eğitim platformlarında yapılan eğitim-öğretim faaliyetlerini izlemek ve değerlendirmek.
6) Öğrencilerin/kursiyerlerin temel becerilerini, akademik başarılarını izlemek ve değerlendirmek.
7) Eğitim-öğretim hizmetlerine ilişkin istatistiki verileri oluşturmak, izlemek ve değerlendirmek.
8) Okul ve kurumların fiziki yeterliliklerini izlemek ve değerlendirmek.
9) Okul ve kurumların elektronik sistemlerdeki verilerinin güncel ve doğru olmasını sağlamak.
10) İzleme ve değerlendirme faaliyetleri sonucunda raporlama işlemlerini yürütmek ve Bakanlığa göndermek.
(2) Birinci fıkradaki görevler, gerektiğinde şubeler/birimler/bürolar arası koordinasyon kurularak yürütülebilir.